Az angliai munkavállalók adózása és társadalombiztosítási jogosultsága szempontjából fontos elem az ún. „National Insurance” (NI) szám beszerzése. A munkát kereső, vállaló, adót fizető, illetve juttatásokat igénylő magyar állampolgárnak szüksége van NI-számra.
Ezt az angliai adóhivatal adja ki egy ún. azonosító (feltérképező) interjú alapján, amelyben felmérik a kérelmező szociális hátterét. Az interjúra a helyi társadalombiztosítási irodákban (Social Security Office) kerül sor, előzetes időpont-egyeztetés alapján. E hivatalok hálózatáról további információt találhat a http://www.jobcentreplus.gov.uk/ honlapon. Az interjú időpontját megbeszélheti a Jobcentre Plusz alábbi telefonszámán: 0845 600 0643.
Az interjú négyszemközt zajlik, szükség esetén tolmácsot is biztosítanak. Csak hiteles fordítással ellátott eredeti okmányokat fogadnak el, amelyekből néhányat elismervény ellenében egy időre benntarthatnak.
Szükséges iratok: útlevél, személyi igazolvány, valamint
– alkalmazotti munka esetén: fizetési kimutatás, munkaadói levél, munkaszerződés